Poker Bokrecension: The Illustrated Guide till Texas Hold’em

I en tid då nya pokerböcker strömmar på butikshyllorna, är Dennis Purdy den första författaren att erbjuda en unik metod för att lära sig poker med The Illustrated Guide till Texas Hold’em. Den tidigare spel pro använder en visuell problemlösning snarare än en text strategi på undervisning pokerstrategi.
De första tre kapitlen i guiden börja mycket på samma sätt som många nybörjare böcker om pokermarknaden, som omfattar de grundläggande reglerna för hur man spelar Hold’em, vad du kan bära till ett bord, hur mycket du ska köpa in för och vissa regler för god pokeretikett. I det fjärde kapitlet presenteras åtta korta reglerna för “god grundläggande pokerstrategi” följt av en detaljerad förklaring av de faktiska odds och pottodds. Kapitel fem är där den här boken blir unik som nästa 300 sidorna är fyllda med 150 olika, illustrerade Texas Hold’em poker scenarier, matchas med författarens svar på var och en av de praktiska situationer! Purdy avslutar boken med en anmärkningsvärd 30 sida poker terminologi ordlista.
På grund av den populära karaktären av problemlösning spel böcker, är denna typ av undervisning poker väntas tilltala många spelare och kommer sannolikt att antas i flera böcker att komma. Liksom många böcker till sin natur, är illustrerad guide till Texas Hold’em rekommenderas inte eftersom den enda bok att lära dig låter pokerstrategi, men som en visuell praktik tillägg för de spelare som inte är intresserade av att studera de mer tekniska texter. Läsare som insisterar på att hålla det roliga och spänning först och främst i sin pokerutbildning kommer att uppskatta denna chans att lära sig utan att fastna med abstrakta begrepp eller komplicerad terminologi.

Titta på den här videon: